onsdag 5 september 2012

SNART BÖRJAR DET ROLIGA

Snart, snart bör renovringsbiten vara färdig så att vi (jag) kan fokusera på riktigt på den roliga inredningsbiten. Hoppas att jag kommer att ha ork och känna engagemang för det även när lilla smulan är född. Well... kanske inte de första veckorna, men sen.

Det är så mycket som ska inredas och jag känner att jag har svårt att hitta stilen. Det är många rum och någon form av röd tråd som ändå inte är alltför uppenbar vill jag ha. Hallen är så gott som klar, i mitt huvud iaf. Den kommer att gå i vitt- och blårandigt. Garderoberna och chiffonjén är på plats. Stolarna från auktionen ska få stoppning och klädsel i vit- och blå. De ska stå på varsin sida om entrédörrarna. Sen ska det väl in någon form av möbel under trappan oxå. Mycket möjligt att det får bli en kista där. Väggen utmed trappan kommer att få en blå- och vitrandig tapet som är lite kökshanduksrandig.






Jag får försöka fokusera på ett rum i taget sen tror jag. I slutet av veckan kommer spisen och nästa vecka blir köket färdigt. Då måste jag få tag i det perfekta matbordet. Om ca två veckor kommer soffa och fåtöljer till vardagsrummet. Då måste vi komma på vad vi ska ha till. TV-bänk, skåp, bord osv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar