söndag 30 september 2012

SANNDRÖM?

Jag hade den sjukaste drömmen ever i natt! Jag drömde att jag klickade hem sex st vildsvin(!) på Skansens hemsida. Varje set var en mamma med två kultingar. Billigt var det, rena fyndet! Jag tyckte därmed att det var en bra idé att klicka hem två sådana set... Dom skulle dessutom bo i huset som husdjur.

Dom var såklart helvilda och fullkomligt livsfarliga att ha inomhus med sina bebisar. Vi varken kunde eller vågade gå in i huset. Nisse, den stackaren hade vi i oförstånd släppt in till grisarna och vi vågade knappt hoppas på att han ännu levde.

Vi gick över till grannen och frågade om han kunde gå in med sin hagelbössa och skjuta ihjäl dom åt oss. Men med tanke på hur förstört det skulle bli i huset då (nu när det äntligen blivit färdigt) så sa han nej. Han ändrade sig efter en stund och sa att om vi kunde ta oss ner i källaren, skruva sönder värmepannan och sedan skruva ihop plåtarna så att vi med hjälp av dom kunde fösa ner grisarna i källaren så skulle han fixa fram någon som kunde skjuta dom åt oss nere i källaren.

Nånstans där i drömmen så vaknar jag av att Wera vill ha mat. Vad betyder det här nu då? Ska jag tolka denna dröm som så att det är dags att ligga lite lågt med nätshopping ett tag kanske? Fynd eller inte fynd - köpstopp?
Vad tror du?



För några år sen blev jag och några vänner jagade av fyra vildsvin när vi var ute och red i skogen. Efter det är jag fullkomligt livrädd för vildsvin. Det gör ju det bara ännu märkligare att jag ville ha dom som husdjur...

1 kommentar:

  1. Men fy!! Ja vildsvin ÄR ju livsfarliga. Dom är verkligen inte att leka med.

    SvaraRadera