torsdag 30 augusti 2012

URSÄKTA RÖRAN

Nu har hela huset invaderats av hantverkare igen. Jag blir galen. Försöker tänka att det är sista vändan och att sen är det bara det roliga pysslandet kvar. Men alltså... köket är kaos. Hallen är kaos. Vardagsrummet är kaos. Och så har vi lite kaos i alla dom andra rummen också, förutom vårt sovrum och badrummet uppe.

Mitt i allt kaos försöker vi få ihop alla grejer från IKEA, få upp rullgardiner i alla fönster och så försöker vi bo och leva mitt i all röra. Det är lättare sagt än gjort. Men bra blir det när det blir klart!

Köksön blir färdig imorgon! Bänkskivorna kommer på plats så fort spisen kommer nästa vecka och skafferiet blir klart imorgon. Det är bara att bita ihop och härda ut. Den som väntar på nåt gott...

Jo, en sak till - Om jag någonsin inbillar mig att storrenovering är roligt och att "det handlar bara om lite målarfärg och tapeter"- lås in mig!

1 kommentar:

  1. Åh, fy. Jag avundas dig INTE just nu! Jag kommer ihåg precis hur jag kände mig när vi hade hantverkare här som la om golvet , renoverade köket och målade alla väggar. Det var INTE roligt, även om man såg fram emot slutresultatet såklart.
    Hoppas att dom snart blir klara så att Ni får tid att andas ut lite innan bebisen kommer.

    SvaraRadera