onsdag 8 augusti 2012

SVÄRFAR PÅ BESÖK

Mina föräldrar var på plats för att avlasta och hjälpa oss med lite husfix när vi kom hem från sjukhusvistelsen på fastlandet. Tidigt måndag morgon tog de färjan hem. Några timmar senare landade svärfar på Visby flygplats! Jag tycker att det är så himla härligt att ha släkt och vänner hemma, det är något av det bästa jag vet! Svärfar hjälper Martin med målningen som är kvar och så passar vi på att umgås också eftersom vi ses så sällan.

Igår passade vi på att ta en tur till favoriten Isola Bella. Alla utom jag tog pizza, jag måste verkligen prova pizzorna där, men dom har för mycket annat som lockar mer. Jag tog parmalindad majskyckling med sparrisrisotto och syrlig tomatsalsa. Såååå gott!



Annat som vi gottat oss med är äppelpaj, gjord på äpplen från gården. Första äppelträdet levererar med besked. Lagom syrliga äpplen som är perfekta som törstsläckare och till paj. Det är dags att jag tar och investerar i den där råsaftcentrifugen jag suktat efter så länge! Pajen blev himla bra faktiskt i all sin enkelhet. Stekte äppelbitarna i smör, kanel och lite socker och sedan täckte jag det med ett ordentligt lager smuldeg som jag haft ganska mycket havregryn i. Jag är en av dom som gillar när pajen får stå och gotta sig till dagen efter, så att alla smaker sätter sig. Den värms upp långsamt i ugnen dagen efter och är då som allra allra bäst.

Imorgon kommer pappa hit igen! Det är dags att fixa med husets nya värmesystem som blir jordvärme. Ska bli kul att få hit pappa igen. Synd bara att mamma inte kunde följa med den här gången...

Nej, nu är det nattdags. Imorgon ska jag till MVC för att kolla upp mitt blodsocker. Det var alldeles för högt idag på kontrollen. Jag gissar vilt på att det berodde på att jag 15 min innan testet ätit 4 våfflor med grädde och blåbärssylt. Men dom vill vara på den säkra sidan och dubbelkolla det och det får man väl respektera, även om jag är hyfsat trött på sjukhus och provtagningar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar