lördag 11 augusti 2012

LANTISLYX OCH SMÅFÖRETAGARE

Lantislyx

Vilken himla otur att Martin glömde köpa potatis idag. Istället fick jag gå över till grannen och fråga snällt om dom hade lite. - Jo men visst! Ut till grönsakslandet bara för att gräva upp lite färskpotatis, plocka lite gröna bönor och bladsallad. 
Smaklig spis! 

(jag behövde varken gräva eller plocka själv, det gjorde herr granne åt mig)

Det är lyxigt det!



Småföretagare

Maja och Oliver har roat sig halva dagen i grannens snickarbod. 
Det här är vad dom kom hem med:



En massage kostar 15kr, oklart dock hur länge den pågår, och ska enligt utsago vara som i Talliand, dvs som i Thailand.
Maja och Oliver hörde herrarna klaga igår kväll över ömma muskler och avsaknad av massage. De gjorde alltså slag i saken och öppnade en massagesalong. Jag tror jag ska boka upp hela kvällen faktiskt.
Skylten är f.ö väldigt avancerad på baksidan, med brädor, hönsnät mm.

1 kommentar:

  1. Fast jag ätit god mat i Öregrund, skulle bönorna smaka bra. Lite massage efter skulle också sitta fint.

    SvaraRadera