torsdag 16 augusti 2012

EN MYSIG KÄNSLA OCH ETT ERKÄNNANDE

Idag kom det ett paket från HM med bla lite bebiskläder. Inte så mycket, men så att vi har något hemma när smulan kommer. Allt är i vitt, beiget och grått eftersom vi inte vet än vad det blir. Hur som helst, när jag stod uppe i sovrummet och packade upp de små kläderna och gjorde iordning dom för tvätt så kom det över mig... En enorm längtan efter att få träffa det där lilla livet som lever om inne i mig. Känslan av att vara less på graviditeten byttes ut mot rena lyckoruset. 

Här är tre av de outfits som kom idag. 
En randig pyjamas och en med får såklart, plus en ursöt pytteliten college dress.




Imorgon går vi in i v 34 och jag känner att jag slappnar av mer och mer eftersom from v 34 så är det fritt fram att föda. Även om jag hela tiden kände att jag var i trygga händer både på förlossningen i Visby och i Huddinge så blev jag såklart omskakad av hela händelsen. 
Jag kände det inte då, men jag har känt det i efterhand. Eller har kanske snarare erkänt det för mig själv i efterhand. Jag försöker alltid vara positiv och fokusera på att lösa problem istället för att gnälla över dom. Men när värkarna satte igång och de beslutade att jag skulle till Huddinge så var min enda tanke - få det att sluta, jag är inte redo, det var inte såhär det skulle bli! Och det tog många timmar innan jag samlat mig tillräckligt för att komma till läget där jag kunde tänka att det sker det som sker, jag får gilla läget och fokusera på att göra det bästa av det.

2 kommentarer:

  1. Såklart att man blir orolig om bebben får för sig att titta ut tidigare än beräknat, även om det mesta går väldigt bra m för tidigt födda i dag så är det ju inte helt omkomplicerat och man behöver nog de där 40 veckorna för att ställa in sig på föräldraskapet , iaf första gången...Skönt att du nått v 34, då är ju Smulan nästan alldeles färdig för livet utanför! <3
    kram Annelie

    SvaraRadera
  2. Hej! Längesen! Stort grattis. Jag har helt missat att du har en liten bebis på gång. Så roligt! Och snart är det ju september... Stort lycka till! Kram Maria

    SvaraRadera