lördag 4 augusti 2012

AUKTIONSFYND OCH LITE PYNT

Idag var det auktion i en av granngårdarna. Jag och mamma svängde in där på väg hem efter en liten shopppingtur inne i stan. Martin var redan på plats och gjorde fynd.


Buddha i sovrummet har nu sällskap av ny orkidé och ny kruka
från Linds

På auktionen ropade jag hem en underbar, perfekt sliten,
gammal sjömanskikare.

Ett gulligt litet barnförkläde dök upp som bonus i...

...kartongen full med fina gamla broderade dukar som jag och mamma
ropade in gemensamt.

Två gamla, fint nötta gustavianska axet-stolar ropade jag och Martin hem
till värsta fyndpriset. Trots att jag gjorde bort mig
och råkade buda mot mig själv :)

En gammal pinnsoffa med stor charmpotential såg Martin till att ropa hem.
Till vrakpris då bara en till var intresserad.
Lite fix och den blir supersöt!

Clematisen dök upp som en överraskning på verandan.
Det är ju faktiskt ett fynd i sig det med!
Otroligt maffig och tjusig är den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar