onsdag 4 juli 2012

VAD JAG GÖR?

Jag packar och roddar med 1000 saker samtidigt. Älsklingen och pappsen är i nya huset och försöker montera upp köket. Då bara jag har varit involverad i planeringen av köket så förväntar sig de båda herrarna att jag ska vara på plats och bokstavligt talat peka ut var skåpet ska stå (fast de fått en ritning...).

Jag har inte tid med det eftersom jag måste packa allt till fredag... Älsklingen suckar och tycker att det är tråkigt att vi inte hinner ses nu när han har sin första semestervecka. - Men vet du, säger jag då, vi flyttar på fredag och från och med då kommer vi att vara på samma ställe igen!

Det är inte helt optimalt att vara gravid i vecka 29 och flyttpacka. Det ska bli så skönt när det blir fredag. Allra mest längtar jag till fredag kväll, när det är dags att gå och lägga sig. Då kommer jag förmodligen att ligga vaken länge och lyssna på husets alla ljud, känna in de nya dofterna. Allt det där som kommer att kännas så hemma om ett tag.

Vad skönt och konstigt det kommer kännas att slippa pendla fram och tillbaka mellan de båda husen. Visst kommer vi att ha lite fix kvar här i det gamla huset, men det är inte samma tidspress och vi kan ta det när vi är i krokarna för att uträtta andra ärenden.

Längtar till fredag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar