lördag 7 juli 2012

FÖRSTA NATTEN

Jag lyckades somna till slut. Bara för att vakna någon timme senare av en riktig sommarstorm. Himlen öppnade sig,blixtarna lyste upp sovrummet och åskan rullade över åkrarna.

Martin och Nisse snarkade på i godan ro. Jag kikade ut bakom rullgardineb och tyckte att det var lite småmysigt och läskigt. Kröp ner i sängen igen och väntade på att ovädret skulle dra vidare.

Då hör jag det... Dropp..! Dropp..! Dropp..! utifrån hallen. Ni minns att jag skrev förut om att det regnar in ibland va? Takläggaren har inte hunnit till oss än, han kommer senare i juli...
- Ojojoj... Nyvaxade golven kan ju bli förstörda tänkte jag. Famlade efter strömbrytaren till sängbordslampan, hittade den och vred om - nada... Strömavbrott såklart..! Tur att man har iPhone! På med ficklampan i telefonen, upp och leta fram skurhinken, torka golvet och få hinken på plats, tillbaka till sängen. Ovädret drog vidare norrut och jag somnade om till ett stilla plpp... plopp... plopp... Det var lite mysigt ändå. Men det ska bli skönt att få taket lagat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar