fredag 15 juni 2012

SPISÅNGEST

Köket är beställt och preliminärt leveransdatum är den 2/7. Nu håller vi tummarna för att det datumet håller. Förseningar funkar inte nu. Spisen kommer inte att komma till den 2/7. Den tillverkas på beställning och har en sisådär 5-6 veckors leveranstid. Det blev inte Smeg. Varför inte? Därför att Smegs spisar kräver helt andra säkringar och kablar i väggen än vad som är normal standard. Nåt att tänka på för den som är sugen på Smegs spisar. För det är såklart inget dom skyltar med vare sig på hos tillverkaren eller återförsäljare. Jag hade turen att hamna hos en säljare som var trött på returer pga ovan nämnda orsak, så hon bad mig dubbelkolla elen innan jag hann beställa. 
Tack!

Inget ont som inte för något gott med sig. Eftersom jag fick börja leta efter alternativ till spisen så hittade jag två som var mycket snyggare! En svensk spis, från Falcon. Vi har inte beställt spisen än... Jag har lite beslutsångest och kan inte bestämma mig. Men 90 cm spis blir det från Falcon.

Vad tycker ni? Professional eller Deluxe?

Professional FX 90, induktion


Classic Deluxe 90, induktion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar