lördag 9 juni 2012

DET TAR SIG!

Äntligen! Vi har kommit till stadiet där det vänder. Det blir mer och mer klart för var dag! Tyvärr tror jag inte att vi kommer att bo där till midsommar då det är en del pill kvar och köket inte ens är beställt än. Men när vi väl beställt det så tar det inte rackarns lång tid att få hem och upp det!
Här kommer några framstegsbilder, tagna med mobilen då jag lagt kameraladdaren på ett jäkligt smart (och fullkomligt ologiskt) ställe...

Sovrum - Spanar in takhöjden. Love it!
Smulan - Vecka 25 och + 9kg. Fast så himla bitig ser jag väl inte ut att vara än va?

Sovrum - Alla tak målades vita och det blev så himla bra!

Sovrum - Lister är på plats. Nu återstår att vaxa alla golv. Golvlisterna är 14 cm höga,
superfina och tillverkade lokalt på Gotland. Närmare bestämt i Ala.
Samma gäller för taklisterna. Detaljbild på alla lister kommer senare.


Detalj som vi valde att behålla när vi tog bort en garderob i hallen uppe.
Lite finlir kvar här.

Smulans rum har fått nytt golv och nya tapeter är på väg upp.

Det fick bli nytt golv i köket oxå. I hörnet med rören ska vi bygga ett stort skafferi.
Inte för att skryta, men mitt nya kök är på 45 kvm. Hur stort är ditt? ;)

De putsade väggarna i köket har fått färg på sig och snart kommer listerna
på plats. Det blir samma lister i alla rum. Tråkigt?

3 kommentarer:

  1. Kul att se, det kommer att bli fint det där.
    Och så stor är inte magen ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vad fint ni får!! Verkligen ett drömboende :) Vi kommer gärna och hälsar på. Du ser oförskämt liten ut dessutom, magen klär dig. I vecka 35 är man inte fullt lika smidig... Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det känns kanon faktiskt. Ni är så välkomna så!! Till nästa sommar hoppas vi att vi har bra boenden redo i gästhusen oxå. Då blir det rena drömmen även för de som hälsar på :)
      Trivs bra med magen just nu. Den är lagom stor och inte så mycket i vägen. Kan tänka mig att jag ändrar åsikt om några veckor. Och du, min vän ser lika förtjusande ut som vanligt, även med v35-mage.

      Kram tillbaka och grattis till husköpet!

      Radera