torsdag 24 maj 2012

BESLUTSÅNGEST?

Taket i hallen uppe var ju som sagt inte vad vi hoppats på. Nivåskillnader, fula lappningar och lagningar som inte går att trolla bort genom att måla taket. Vad göra? 
Efter att ha stirrat på taket i en halvtimme och funderat fram och tillbaka på om vi skulle riva ner det gamla och sätta in nya brädor eller bara sätta nya brädor direkt på det gamla taket så sa Martin - Tänk om man kan öppna upp till vinden, vilken rymd det skulle bli här då!
Vi klättrade upp på vinden, tog bort papp som täckte för fönstren och hittade det här..!

Det här är vad som finns över oss i både hall och barnrum. Det vore väl nästintill olagligt att inte ta fram det här
och lämna balkarna synliga?

Sett utifrån. Tänk att jag aldrig reflekterat över att det lilla
vindsfönstret skulle kunna vara fint även inifrån sett...

Egentligen kan jag väl inte prata om beslutsångest. Finns inte så mycket att fundera på. Det som får mig att tveka nu är att jag så desperat gärna vill bli klar och få flytta in. Men gör vi inte det här nu så blir det förmodligen aldrig gjort?

3 kommentarer:

  1. Super fint! släpp loss ni ångrar er sedan

    SvaraRadera
  2. Åh, huset är helt underbart och bättre ska det bli när det är klart! Kör på nu, blir som sagt säkert inte av sen. Tänk på att allt är så mkt enklare att göra när man inte flyttat in och har alla saker där som ska skuffas undan. Blir så sugen att renovera när jag ser det här men orken tryter bara jag tittar runt på alla prylar som ska flyttas nån annanstans under tiden..:/
    kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tror vi kör faktiskt!

    SvaraRadera