onsdag 29 februari 2012

RESFEBER?

På fredag drar vi. Och jag kan inte packa..! Jag förstår inte vad som är fel. Jag går runt och petar på kläder jag tänkt ta med mig... Dom hamnar inte i väskan av att jag petar på dom. Det kanske går bättre imorgon, när jag har lite mer press på mig. Jag har ju en historia av att vara en sista minuten-människa. Trodde verkligen att jag hade jobbat bort det. Men icke!

Vi har i alla fall bokat boende i Khanom! Nästa helg blir det två nätter på Khanom Hill. Jag längtar! Khanom var så mysigt. Stilla, lummigt och relativt fritt från turister. Jag tycker att det är lite trist när säljarna ropar efter oss på svenska. Det slipper jag i Khanom. På hotellen pratar personalen rätt ok engelska. Men i samhället så är det enstaka engelska ord, teckenspråk och stora leenden som gäller.

Kanalen och fiskebåtarna i Khanom

Stranden vid End of Road.
Ingen aning om platsen heter så, men vid vägens slut innan stranden fanns en skylt med texten
END OF ROAD

1 kommentar:

  1. Ska bli kul att få se platsen som jag sett på kort och från tidningar.

    SvaraRadera