torsdag 5 januari 2012

SUMMERING

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Flyttade till Gotland, skaffade hund, flög 1a klass.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Jadå, ett par stycken. Själv blev jag bonusmamma.

Dog någon som stod dig nära?

Tack och lov nej.

Vilka länder besökte du?

Thailand, Malta, Italien och USA

Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Faktiskt inte :)

Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

När lille Nisse äntligen kom hem

Vad var din största framgång 2011?

Att jag vågade lita på min magkänsla och flyttade.

Största misstaget?

2011 var ett väldigt misstagslöst år.

Bästa köpet?

Helikopterturen över NY som älsklingen fick i födelsedagspresent.

Vad spenderade du mest pengar på?

Flygresor till och från Gotland.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Min älskling, bekräftelsen från barnen, vovven samt att katten överlevde turen i tvättmaskinen.

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Satta Massa Gana av Abyssinians som bjöd på en oförglömlig konsert.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Gladare i största allmänhet, men jag har nog gråtit mer 2011 än jag gjort annars då jag haft utmaningar under året som varit av en mer känslomässig art. Normalt sett har jag bara utmanat mig själv prestationsmässigt. Känslosaker får mig att gråta, bra såväl som dåliga.

Vad önskar du att du gjort mer?

Seglat! Varit bättre på att höra av mig till nära och kära på fastlandet. Omställningen iom flytten blev stor och jag isolerade mig för att få ro att komma på plats här.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit godis

Blev du kär i år?

Ja, i min hund :)

Favoritprogram på TV?

Gillar inte att se på TV... Men det jag led minst av att se var Så mycket bättre

Bästa boken du läste i år?

En favorit i repris - Night av Elie Wiesel

Största musikaliska upptäckten?

Abyssinians - Tack Jessica Plessica

Något du önskade dig och fick?

Plain Velourette från Odd Molly, klockan från Triwa. Och lite småsaker som ett bra liv på Gotland, kärlek i massor, hund och härliga resor.

Något du önskade dig och inte fick?

Säkert, men inget jag kan komma på, så det kan alltså inte ha varit så viktigt ändå.

Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Flög hem från Gotland och tog emot massor med grattis-samtal i taxin från Bromma på väg till jobbet, stillastående i bilköer.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Mer segling hade inte skadat. Diverse hälsoproblem i slutet av året hade jag gärna varit utan.

Vad fick dig att må bra?

Kärleken

Vilken kändis var du mest sugen på?

Di Leva. Han utstrålar så härlig energi. Eller kanske Plura... Verkara vara klurig och vass i köket.

Vem saknade du?

Min vänner.

De bästa nya människorna du träffade?

Familjen i Malmö, Hanna, Jocke, Klara och Linda

Mest stolt över?

Låter ego kanske, men jag är stolt över att jag är den jag är.

Högsta önskan just nu?

Att alla mina planer och förhoppningar inför 2012 infrias och lyckas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar