lördag 7 januari 2012

KAN INTE SLUTA SKRATTA

Jag har gjort ett så sjukt, galet bra fynd idag. Vi tog en tur till tippen för att slänga lite bråte och så ser jag att någon ska slänga en jättefin gammal soffa.

- Stopp och belägg, den vill jag ha! sa jag. Och den blev min! För 150:- 

Alla trädetaljer är i kanonbra skick och den är stabil och stadig i stommen

Häst- eller lejonhuvuden?

Tyget är trådslitet på sits och armstöd, men stoppning och stomme är tipptopp!
Ingen konstig lukt, inga suspekta fläckar. Rena rama superfyndet alltså :)

Min älskade var först lite skeptisk och menade att möbler köper man ju inte på tippen. Men jag tror han har lärt sig att känna igen min blick, när jag har något riktigt bra på G och när jag inte kommer att förstå ordet nej. Till slut skrattade han bara och sa - Om du verkligen vill ha den så tar vi väl hem den då.

Jag skrattade hela vägen hem. Jag skrattar än. Jag är så jäkla nöjd! Nu ska jag bara hitta en bra tapetserare. Vad tror ni om att klä om den i fårskinn?

3 kommentarer:

  1. Den soffan var ju fin! Hoppas det inte kostar allt för mycket attklä om.

    SvaraRadera
  2. Hahaha, du är ju lika tokig som jag var för 15 år sedan!;) Brukar tyvärr kosta många tusenlappar att klä om men den kommer nog återfå sin forna glans! kram Annelie

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte på dig o alla turer vi tog på auktionerna :) Ja, jag räknar med att det kommer att kosta en del. Men då är den som jag vill ha den. Uppfixade soffor brukar ju kosta några tusen de med. Älskar modellen på den här. Den är maffig utan att vara jättestor och så är sniderierna lite speciella. Kram S

    SvaraRadera