lördag 3 december 2011

Husbygge

Även om jag har varit dålig på att julpynta dom senaste åren så har jag nästan alltid gett mig på ett husbygge. Varje gång har det varit samma sak. Skyhöga ambitioner om att just i år ska jag få till det där Hans och Greta-huset. Kristyren ska nästan av sig självt bilda krusiduller runt fönstren och istappar som hänger från taket. Självklart sker detta på det mycket kreativa hus jag byggt utifrån egen ritning.

Nåt i den här stilen tänker jag mig:

Saltå bjuder på tips för bästa kristyr-resultat


Fröken Fru tipsar om bästa husbyggardegen

Sanningen brukar istället vara den att jag köper en färdig byggsats, bränner mig på sockret när jag monterar huset och sen svär jag över för tjock kristyr som motarbterar mig så hårt att det nästan känns personligt. Godiset som jag lägger på taket för att dölja katastrofkristyren... det glider ner och hänger på taket kant och ser lite skämsigt ut. Jo just det, skortstenen klämmer jag sönder till smulor när jag bränner mig på sockret...

Jag har hittat en bok som kanske kan råda bot på mina byggkatastrofer. Den heter Pepparkakshus & Mera julbus och finns på Bokus.com. Kanske nåt för mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar