torsdag 24 november 2011

Gårdagens hjärtevärmare

Måste bara berätta om en sak som hände igår... Lillherrn var väldigt angelägen om att jag skulle hämta honom på fritids igår. Redan i förrgår började han fråga om när han skulle bli hämtad och om inte jag kunde hämta honom lite tidigare, sisådär runt 15:30.

Ja jo, jag kan hämta dig då sa jag. Jag och Nisse gjorde sällskap med Oliver till skolan igår morse och han påminde mig om att han ville bli hämtad 15:30. - Glöm inte!

Men så ringde kärleken igår em och sa att han skulle sluta lite tidigare, sisådär runt 15:30. Och jag sa - men hämta Oliver du istället, då blir han glad. Att det är du som kommer och att du kommer tidigt.

Men lille herrn hade ju en överraskning på lager, till mig :) Det var föräldra-fika på fritids igår, sisådär runt 15:30. Så kärleken ringde från fritids och förklarade läget - Oliver ville ha MIG där. Rörd och varm i hjärtat ilade jag till fritids för en liten eftermiddagsfika och inspektion av lille herrns klassrum. Söt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar