måndag 28 november 2011

Dags för optikern

Det är så härligt med människor som brinner för det dom jobbar med. Jag var till optikern idag och han var en sån person. Han var så engagerad i varje detalj så att till och med jag blev intresserad. Han lämnade inga detaljer åt slumpen, förklarade och motiverade allt han sa  om min syn osv.

Idag har alltså tant Susanne varit hos optikern för att kolla upp hur det står till med synen. Det är väl en sisådär 5-6 år sedan jag blev ordinerad de linser jag använt och jag har känt att jag har börjat kisa igen och känt mig tung i huvudet.

Dags för uppgradering alltså.




Det blev bye bye endagslinser och hej hej månadslinser. Känns lite läskigt att sova med linserna i, men det ska tydligen vara bra det. Det ska även vara både bättre och billigare än de jag har haft tidigare. Så mycket sämre hade inte synen blivit, men även det lilla gör skillnad. Det blir återbesök om 2 veckor. Då ska jag bestämma om jag vill köra vidare på dessa eller om jag vill prova ut en annan sort. Men än så länge känns dessa himla sköna. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad de heter. Kartongen blev kvar hos optikern. Får väl återkomma med det om två veckor om det är nån som är nyfiken :) Dom var iaf gjorda av nån sorts silikon och är mjukare än mina gamla linser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar