måndag 31 oktober 2011

Vi lever

Herregud... Förkylningen från helvetet och datorlös på samma gång... Man vill ju bara släcka lampan och gå i ide direkt.

Men jag tror jag börjar komma tillbaka på banan och förhoppningsvis har karln med sig en laddare när han kommer hem från jobbet imorgon. Hoppas..!

Just ja... Jag är arg på sjukvården. Det är inte första gången, men det är sprillans ny irritation. Ringde till en VC här i Visby och försökte boka tid. Det gick inte, för jag var inte listad där.

- nej jag är ny på ön och har inte haft anledning att söka vård innan...
- men du kan inte boka tid utan att vara listad.
- ok, lista mig då?
- då får jag skicka en blankett till dig som du får fylla i och returnera. Sen får du vänta en vecka ungefär... Sen kan du boka tid!

Ja men jippi... Om en sisådär två veckor kan man väl anta eller iaf hoppas att förkylningen är borta och mitt behov att träffa en läkare är lika borta.

Heja svensk sjukvård. Verkligen... heja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar