måndag 19 september 2011

Eldprovet och virkprovet

Från ottan i morse till sen kväll på torsdag. Så länge ska jag vara ensam hemma. Ja vaddå'rå?
Jag ska säga er att det var en helt annan sak att vara ensam hemma i Stockholm där jag hade massor med kompisar att styra upp saker med. Jag styrde inte upp saker varje dag, men jag kunde om jag ville. Det är den stora skillnaden. Sen så gick jag ju till ett jobb i Stockholm oxå. Här på ön är jag hemma. Då blir dagarna lite längre. Njuter ärligt talat i fulla drag av all ledig tid normalt sett. När någon kommer hem vid 17-snåret.

Förmodligen är det bara jag som gör en höna av en fjäder. Jag har massor att göra och jag har folk att umgås med här oxå :) Det är bara ovant och känns lite konstigt. Plus att jag blir lite mörkrädd när jag är ensam i hus. Och så saknar jag ju karln förståss....

Hur som helst... För att fördriva tiden så ska jag lära mig att virka amigurumis. Det är typ små, virkade mangadjur. Om jag kan virka? Säger som Robban i Filmen G - Jag kan allt, bara jag lär mig!


Amigurumis

Min mamma kommer säkert att tänka på den sommaren när jag var hemma från semestern. 5 veckor.
Då hade jag lite småtrist emellanåt. Det resulterade i ett 100-tal yttepyttesmå tomtar gjorda av cernitlera.
Man kan säga att när jag pysslar så tappar jag tidsuppfattningen.



En hel armé av den här tomtetypen stod uppradad i köket när mamma och pappa kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar