tisdag 30 augusti 2011

Trädgårdskval

Ska göra iordning den där remsan utan gräs, längs planket. Den som kallas rabatten. Kommer att täcka jorden med en matta så att jag slipper se dom gräsliga tulpanerna som gror där som ogräs på våren. Jag gillar tulpaner, men här snackar vi tulpaner i fula konstiga färger som dessutom inte passar ihop. Grävde upp säkert 200 lökar i våras. Vet att Martin gjorde samma sak förra året, men ändå kommer det nya hela tiden. Så, jag täcker över det med matta och slipper både tulpanerna och ogräs. Sen så ska det läggas stenar på mattan runt det jag ska plantera i rabatten.

So far so good...

Jag vet bara inte vad jag ska plantera... Ska det vara nåt som klättrar? Buskigt, bladig och med fingräs? Eller mesiga pioner, som jag älskar? Snyggt, coolt eller gulligt? Snyggt och coolt känns på sätt och vis som att det kommer att skära sig med studsmattan...

Önskar att jag hade haft lite mer yta att jobba med (typ hela baksidan), men jag har inte lyckats förhandla till mig mer än den där jordremsan som kallas rabatt på baksidan. Min kära sambo skulle helst ta bort allt och göra en fotbollsplan. På lilla framsidan får jag gå loss hur mycket jag vill och jag hade en strålande plan för hur jag ville göra. Men det verkar som en granne tjuvlyssnat för gissa vad... dom har gjort om sin framsida så som jag ville ha det. Så nu vill inte jag göra så längre. Ja, av den larviga anledningen att jag tror att dom kommer att tro att jag kopierar dom.
Men skit i det. Jag ska komma på nåt mycket bättre. Jag har hela vintern på mig att tänka ut nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar