måndag 22 augusti 2011

Soffpotatis vs herrbetjänt

Vi har en crosstrainer som står och skäms i ett hörn i sovrummet, under en hög med kläder. Inte helt oväntat så jobbar den mao heltid som herrbetjänt hos oss. Om vi inte ser den så slipper vi skämmas för att den inte används. Typ.

På gym så gillar jag crosstrainern, den och roddmaskinen är favoriterna. Men hemma? Näe du.

Men så idag så kände jag mig inte så lite rastlös.... jag vandrade runt planlöst i jakt på något att bränna av lite energi på. Släntrade in i sovrummet och min blick landade på den kamouflerade träningsmaskinen. Om jag skulle ta och..? Näe... det verkar jobbigt... Eller?

Försiktigt började jag plocka bort några kläder och rätt som det var så slet jag bort de sista och klättrade upp på maskinen. Vred lite på ratten för motståndet, hittade en lunk och rätt som det var så hade jag lagt en halv mil bakom mig! Det mesta av rastlösheten var borta och jag mindes hur otroligt skönt det är att träna. Jag lovar inte mig själv på nåt sätt, här och nu att jag ska börja träna 17 ggr/dag. Men jag lovar mig själv att minnas att det faktiskt är skönt att svettas lite på en crosstrainer, även om den står hemma.

Sen jag slutade rida för ett år sen så är det som om all motivation att röra på mig har försvunnit. Försvunnit har även musklerna... och värken i rygg och axlar kommer som ett brev på posten.

Kanske herrbtjänten kan få börja jobba deltid som crosstrainer igen? Kanske... Vi får se vad han känner för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar