tisdag 23 augusti 2011

Skärpning Susanne!

Jag måste skärpa mig. Jag börjar bli som "såna där" småbarnsföräldrar. Ni vet, den där typen av småbarnsföräldrar som aldrig kan sluta prata om sina bebisars bajsande. Jag blir galen på såna, suckar för mig själv och tänker - men för f***n, har du inget annat att prata om?
Och jag undrar, hur fascinerad kan man bli av avföring och eventuella spyor? Färg o konsistens på både bajs och spya avhandlas in i minsta detalj, småbarnsföräldrar emellan vid lunchbord på arbetsplatser tex. och vi andra måste lyssna vare sig vi vill eller inte. Förlåt alla ni som är såna. Jag är uppenbarligen inte bättre själv.

Kom på mig själv nu, när jag mailade med min kompis och hundcoach att jag målande beskrivit hur Nisse ätit bajs ur kattlådan, ätit kattspya, hur ofta han kissat på golvet kontra ute. Jag är valpledig och det Nisse gör är typ det enda jag upplever på dagarna. Och jag börjar bli en "sån där"... jag måste skärpa mig!

Jag får ta och skaffa en kompletterande hobby. Något jag kan snöa in på när jag inte torkar hundkiss eller springer ut och in med Nisse för att lära honom att kissa ute.

Hobbyförslag anyone?
Jag skulle lätt kunna ha bakning som hobby, men jag har dålig socker-karaktär och vill gärna ha en hobby som jag inte blir fet av.


Sy en folkdräkt kanske? Eller kanske inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar