söndag 14 augusti 2011

Om livet efter döden och att äta bajs

Middagstid är samtalstid och små barn har ofta stora frågor.
Igår kom döden upp som ämne tex.

- Vad händer när man dör?
- Ptja... jag vet inte... 
- Men vad tror du?
- Ptja... jag vet inte...

Ser att ingen är nöjd med det svaret så jag fortsätter med:

- Det finns vissa som tror att man föds igen, som nåt annat. Om man tex varit dum och olydig så kan man återfödas som en fluga, som får äta bajs..!

Det svaret vad en succé och allt var frid och fröjd, men ibland undrar jag om jag liksom säger för mycket? Eller om det kanske hade varit bättre att säga att man blir en vacker prinsessa om man är snäll?

Fast å andra sidan, vuxna som pratar om bajs är ju alltid kul.



Vidar vet vad han vill bli i nästa liv i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar