torsdag 28 juli 2011

Etelhems krukmakeri

Småmulen dag med duggregn blev en utflyktsdag. Vi hamnade i Etelhem, såg en caféskylt som vi följde och så hamnade vi till slut på Etelhems krukmakeri och Café. Fikat var helt ok, miljön var superb och lergodset var ytterst habegärligt. Om du någon gång undrar vad du ska köpa till mig (eller någon annan som vill ha fina saker i köket) så gör ett besök på detta ställe. Jag ska nog åka tillbaka snart och göra ett inköp (eller två). Såg en superfin skål och kanna som jag inte kan släppa. Måste nog ha dom för att få sinnesro...

Utflykten avslutades med discobowling på Uncle Joe's.



Någon som vill hänga med på drejkurs?

Jag har fått en och annan pik om "pensionärsvarning" osv på mina aktiviteter på sistone. Och ja, det är lite skillnad när barn är med. Absolut inte sämre, bara olika och ganska ofta väldigt underhållande :) Har börjat samla på sköna kommentarer som avfyras här hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar